tyrasmatte

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

pyssel lördag

Av christine - 6 juli 2009 15:45

I lördags var Linda/Zanya här och vi satt och pysslade hela dan. Denna tjej hon är så obeskrivligt trevlig ochgenerös. Jag fick en massa saker av henne.Tänk er bara att jag numera är innehavare av en TIM HOLTZ sax....den dööö. Jag har ju länge velat ha spellbinders,men inte haft råd. När Linda var här hade hon ett gäng mallar som jag ritade av ,så nu har jag en massa bra mallar. Här kommer lite grann av vad jag pysslat med.

För nästan ett års (tror jag) hittade jag så fina mallar på någons blogg. Det var fritt fram att ladda ner dom, och nu äntligen har jag fått tummen ur att göra nåt med dom. Här är en lager på lager blomma jag gjort.

Här kommer det en blomma till. Lite pilligt är det eftersom jag ritar efter mallarna först, sedan klipper och sätter ihop dom.

PÅ detta kortet har jag använt två av mallarna jag ritade av från Linda. Ängel pappret är från "Maja design" Tagen är i plåt och från en inrednins affär.

Denn acirkeln är utstansad med en punc från Stamp it up. Knöcklat ihop den lite och satt lite glitter på.

Denna söta lilla mässings blomman kommer från Scraplyckan (se under länkar) Satte en halvpärla i mitten.

Denna väska har jag liftat från http://www.handstampedbylacey.typepad.com/ Hon gör sååå mkt fina saker att man blir alldeles sjuk.

Jag har gjort en målarbok.Iden om hur man viker en bok utan en BIA, fick jag från denna tjejen. http://www.scraphorse.blogg.se/ Ännu en av många tjejer som gör så fina saker. Att göra en målarbok med hjälp av alla fina stämplar som man har såg jag för längesen, någon stans. Jag är inte snabbast i världen "tydligen" med att genomföra olika projekt .

Här ser ni några stämplar som jag använt. Den skall till en liten tjej som gillar att måla.Ha det så gott. Kram.

 
 
Karin/essmo

Karin/essmo

6 juli 2009 17:47

Va mycket fina alster du har gjort! :-) Blommorna är heeelt underbara!
kram!

http://essmos.blogspot.com

 
BellaMio

BellaMio

6 juli 2009 20:04

Så fiiiina dina blommor blev! Jag hittade oxå den där sidan för läääänge sen, och oj så roligt det var att göra dem :)

Jag gör precis som du, jag hittar massa roliga saker som inspirerar mig på nätet, men sen när jag ska blogga om det, så kan jag ju för mitt liv inte minnas var jag hittat det! Men jag skriver oxå att jag inte minns, men att jag hittat det hos "någon" så har jag ju i alla fall talat om att idén inte var min egen...

Målarboken blev så superfin, den oxå... Tror nog att den tjejen blir jätteglad!

Kram Kram

http://bellamios.blogspot.com

 
gittan

gittan

6 juli 2009 21:31

fina saker, väskan va urhäftig!
får nog spara på den idén :)

http://pysselninjangittan.blogspot.com

 
Zanya

Zanya

6 juli 2009 21:50

Du är ju bara så himla duktig vännen! De blommorna var ju underbara! Kortet är fantastiskt vackert, och målarbok idén är ju toppen! *massa kramar*

http://www.zanya.se

 
Cath.

Cath.

7 juli 2009 23:04

Å så mycket fint! Blommorna är helt underbara och målarboken, himmelens trevlig idé! Haha, känner igen det där med att inte vara snabbast i världen... när alla andra har gjort nya saker för länge sen då äntligen får jag ändan ur... och då är de ju gamla redan ;D
Väskan var himla trevlig, får se när jag hinner göra nåt sånt...
STOR kram till dig, blir så glad när jag ser att du varit inne och lämnat en hälsning!
HA DET GOTT! Och bäst!

http://cathspyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av christine - 1 januari 2013 14:10

Av christine - 6 december 2012 11:44

Var hos min härliga vännina anne för en tid sen, Provade då på att smälta in vax på papper. Här har jag använt en vanlig papperpåse och lagt på vaxet och smält det med ett strykjärn, och sedan skrynklat det lite. Gjorde likadant med tagen. Stämpeln s...

Av christine - 29 november 2012 12:33

Glömde ju dessa..hihihi

Av christine - 29 november 2012 12:14

Har fått gjort lite ljus. Det börjar att komma in förfrågningar och det är ju alltid kul. Fick även lite lust att dekorera mina galgar från ikea. (galg humor....hihihi) ...

Av christine - 18 oktober 2012 11:30

Hösten är här med regn och blåst. Inget konstigt här på västkusten, vi är vana vid att nästan blåsas bort varje dag....suck! Ni som är inne hos mig vet att jag har varit riktigt urusel på att uppdatera min blogg. eller rättare sagt urusel på att py...

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Ovido - Quiz & Flashcards