tyrasmatte

Alla inlägg under oktober 2009

Av christine - 22 oktober 2009 13:03

Oj, nu var det verkligen ett tag sen jag la upp några kort här. Tiden går för fort, jag hinner inte med. Många kort har blivit gjorda, men tyvärr kommer inte alla upp här i bloggen. Nu har jag iallafall tagit kort på lite ny gjorda alster.

  

Först ut en liten påse. Papprena är köpta hos www.scraplyckan.se Även dom fina fjädrarna är där ifrån. Stämpeln är från Inkido.


  

Hängel stämpel, inkidos text och denna underbara lilla spis från www.scraplyckan.se


  

Återigen hängel. Kola stämpeln kommer ifrån Arkivet och lövstansen. Papper från Scraplyckan


  

Inkidos fina gran. Papper från Scraplyckan. Snöret från prickig form


  

Ett beställnings kort . Bilen och gubben kommer ifrån Stämpelboden. Trädet kommer ifrån High hope stamps.Hörn stämplarna kommer ifrån Panduro.  

Insidan.


  

Ett beställnings kort till. Barnvagnen vet jag inte varifrån den är. inköpt på Tradera.

    

Insidan.


  



  

Så här kan det se ut i hallen när man kommer hem en Lördag, trött efter att ha stått på mässan en hel helg . Ja, det är väl så det är när det bor en tonåring i huset.


  

Hårigt värre.......

Av christine - 8 oktober 2009 10:50

För några dagar sen hände det som inte får hända... mina distressfärger hade vält ut i min väska som var full med scrapsaker.Det var en enda stor brun sörja över nästan allt. Massa fina nya papper från Inkido och Maja design blev förstört och en massa vackra blommor som jag precis beställt från bla Magdas blev oxå totalt förstörda...snyft. Skrev lite och beklagade mig på Svensk Scrapbooking forumet och Två änglar BELLAMIO och YVONNE från forumet skickad varsitt paket till mig med en massa fina saker. Så ni som inte tror på änglar, säger jag bara....dom finns.Först ut är Bellamios paket. Underbara papper och blommor. Titta vilket otroligt vackert kort hon har gjort.

  

Sedan är det Yvonnes paket. Kortet är ju helt underbart, med alla vackra höstfärgerna. Papprena kommer bra till hands nu när jul korten skall göras.

  

Tack så mkt tjejer, ni gladde mitt hjärta.

Av christine - 2 oktober 2009 12:42

Nu är alla säljarna klara. 15 bord kommer det att bli...kanon kul att så många ville vara med. :pompom:  .Söndagen den 15 Nov KL 11-15 är dagen och tiden som gäller. Platsen är Nordiska Folkhögskolan i Kungälv Här kommer det att finnas allt för den pysselsugna och kreativa. Papper, stämplar, pennor, verktyg, ja, allt som kan tänkas behövas ta med er pappa, mamma, farmor, mormor morfar, ja alla som ni känner och handla kanon grejer till rena loppis priserna.

Här kommer lite info om hur du tar dig till loppisen.

Kommer du med bil söder ifrån:

Kör in till Kungälv vid södra infarten (bohus fästning). kör raka spåret igenom rondellen vid kex fabriken rakt fram till nästa rondell, tag höger upp för backen (skyltat Nordiska folkhögskolan) Håll höger när du kommer högst upp för backen. Kör förbi bostadsområdet på vänster sida. Följ vägen rakt fram så kommer du rätt på. När du kommer fram kommer det att stå skyltar LOPPIS.

Kommer du med bil norrifrån:

Kör av centrum avfarten ta höger mot centrum kör rakt fram mot stora korsningen med stopp ljus. Ta höger i korsningen mot centrum. Fortsätt vägen fram mot rondellen kör in i rondellen och ta av höger (Skyltat nordiska folkhögskolan) Kör som det står i beskrivningen ovan.

Buss

Det går ju givetvis bra att ta bussen, (Grön express till kungälvs busstation) tyvärr är det i stort sett ingen förbindelse upp till skolan. Det blir en bit att gå, så kan ni ta bilen är det nog bättre.Eller samåka med någon.

Det kommer att vara skyltar som visar var loppisen är när ni kommer upp till nordiska.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards