tyrasmatte

Alla inlägg under juli 2010

Av christine - 29 juli 2010 12:35

Nu är skogen full av härliga kantareller. Dessutom är det dags att börja skörda zuchinnin som växer så det knakar. Är hemma igen efter en veckas semester i Skärhamn. Vi hade kanon väder hela veckan .så det blev mkt sol och bad...härligt. Idag är vädret desto sämre..tyvärr. Min man håller på och målar om våran trappa som har blivit sliten. Det är väldigt snyggt med en vit trappa, men oj vad den blir sliten fort.

 

Visst ser det mumsigt ut. 


  

Här står han och sliter..hihi . Trappstegen har vi tagit bort tillfälligt för att kunna måla ordentligt, Här syns dom gamla filt steget som var innan. Allt för idag gott folk. Må så gott.

Av christine - 15 juli 2010 10:21

Åh, vilket kanon väder det har varit dom senaste dagarna. Vi har varit och badat istort sett varje dag   Tyvärr får ju pysslandet inte så mkt tid nu, men igår fick jag en spruta av kreativitet...  Behövde lite nya roliga ljus hemma. Desutom var jag på en bonnauktion i Tisdags och ropade in jätte fina silverfat och två gamla fönster. Silverfaten fick en upputsning och med dom nya ljusen på så blev det riktigt bra.


  

Här är ett av faten jag ropade in. Det var alldeles svart, men med lite puts blev det jätte fint.


  

Här är två till jag gjorde igår. Sammanlagt gjorde jag 11 ljus. Det går ju väldigt fort att göra dom och fint blir det.


SÅ HÄR GÖR DU:

Stämpla det motivet som du vill ha på en servett. Klipp ut det. Servetten har ju tre lager, det översta lagret som du har stämplat på det är det som du sätter på ljuset. Sedan tar du ett bakplåtspapper och virar om ljuset uppe på servett motivet håller åt hårt och embossar. Du behöver inte vira bakplåtspappret flera lager utan ett varv räcker. Efter ett tag ser du hur stämpeln liksom går igenom bakplåtspappret då är det klart.Värm inte för länge på samma ställe. Ta bort bakplåtspappret och det är färdigt att dekorera


   

Köpte mig en låda som jag har i köket med kökshandukar i. Här har jag stämplat den lite grann. Stämplarna är från Prisma.


  

För ett tag sedan gjorde jag denna påsen att lägga lite gott och blandat i som en gåva när man går bort. Stämpeln är från Prickigform och texten har jag skrivit själv. Pappret är från Ladybug.


  

En tag att sätta på flaska eller en blomma, eller varför inte runt ett av ljusen som gåva. Även här är papprena från Ladybug. Stämpeln är Magnola och texten har jag skrivit själv. Allt för denna gången. Må nu så gott i sommarvärmen och drick mkt ......vatten alltså     

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards