tyrasmatte

Alla inlägg under november 2009

Av christine - 25 november 2009 22:21

Lite mer pyssel som jag har hunnit med.....gud sååå kreativ :=)))


  

Lite julkort med olika motiv.


  

Ett kort där jag provat clear embossning. Det blir nästan som om motivet är laminerat. Först stämplar jag motivet med Watermark dynan, Sedan tog jag torr chalkerna och målade på motivet. Tog en svamp och torkade av all överflödig färg, sedan drog jag Watermark dynan över hela motivet igen, för att sist hälla på embossing pulvret. Värmde med fönen. Gjorde likadant med blommorna och sedan stansade jag ut dom med retro puncharna. Detta lärde jag mig på en demovisning i helgen. Tack till Petra Från Arkivet. Ha det så bra. 

Av christine - 23 november 2009 10:23

Ja, inte blir det ofta nu för tiden som jag lägger upp saker i bloggen. Hinner inte. Men nu har jag tagit mig i kragen och lägger upp lite nygjorda saker. Några av sakerna fick jag gjort under scrapträffen i Utby i lördags. Tack Madde för en trevlig dag.

  

Detta hjärtat Fick jag till på träffen. Inspirationen kom från en tjej som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Bården runt hjärtat är inte tygspets, uta jag har stansat med Martha Stewart stansen  i ett prickigt jul papper från Creativ. Även dom andra två papprena kommer därifrån. Bandet tror jag är köpt från Scraplyckan.

   

Detta kortet är ett sk "teljuskort" jag kallar det bara för ljuskort. I den lilla lådan skall man nämligen lägga värmeljus. 4 st får plats. Beskrivning till detta kort finns här http://pysselskolan.blogspot.com/ 

  

Dessa tags fick jag inspiration till av Essmo http://hobbyhuset.se/inspiration/

Hon gör väldigt mkt fina saker. Skall hinna med att göra några till.

  

En tänsticks ask fick det bli  oxå nu till jul. Har gjort denna på ungefär samma sätt som tagsen.

  

Ett kort till en kompis som fyller idag faktiskt . Hurra ,hurra !!!

  

 Ett beställnings kort till ett brudpar. Inspiration till detta kortet har jag fått från Agneta. (kolla länken till vänster)

  

Så här ser det ut när man stängt det.

  

Min dotter Linnea och min guddotter Ella sitter och myser framför brasan . Fattas bara marshmallows :=))

  

För ett tag sen var svågern och hans fästmö här och åt middag. Dom hade med sig sin hund Ville. I fyra timmar satt han helt stilla och bara råå blängde på vårat marsvin. Han tyckte väl att det blev kallt om rumpan efter ett tag, så han satte sig på Tyras säng. :=)) väldigt rolig hund . Japp, det var allt för mig denna gången. Jag skall verkligen försöka bli bättre på att uppdatera bloggen. Kram på er.    

Av christine - 16 november 2009 20:45

Oj, vilket ös det var!! Redan innan kl var 11, så började folk komma. Den första timmen var det ett hårt tryck vill jag lova. Säljarna hade att göra och varmt var det. Ett stort tack till alla säljarna och alla besökare, utan er hade det ju aldrig blivit nåt.


Ja, ni ser ju på bilden hur mkt folk det var.


Petra och camilla. Två av säljarna. Petra hade hjärnan med sig denna dag och hade inte glömt kameran hemma( vilket jag hade...) Tack för detta Petra.


Ja, sen var det ju tydligen dags för mig och vara med på bild (Hmmpff.....jag är ju vackrast i skymning) Men, Man säger inte nej till Petra...hahahaa. Ja, ni som inte kom av en eller annan anledning....kom nästa gång. Det fanns många fynd att göra.
Av christine - 5 november 2009 14:53

Nu är det bara en och en halv vecka kvar till loppisen den 15 Nov här i kungälv. Hoppas att ni kommer och handlar jättefina saker till rena loppis priserna. Mer info om loppisen kan ni läsa om till vänster i menyspalten.

Kram på er så länge.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards