tyrasmatte

Alla inlägg under mars 2009

Av christine - 30 mars 2009 18:17

Detta kortet har jag gjort för en tävling hos http://pappersarken.se/blogg.php. Temat är på påsk. Jag har gjort ett shaker kort (skak kort) Alltså det ligger lite paljetter och små,små bling stenar inuti kortet som far runt när man skakar på det.Ja, ni fattar va????den söta påsk stämpeln in i kortet+ blommorna är från http://www.scraplyckan.e-butik.se/. Dom små äggen har jag gjort med retro flower punchen. Tack zanya/linda för det tipset.

Av christine - 25 mars 2009 17:29

Pappers arken har en jättefin blog candy. Vinsten är ett paket från Inkido. (vem ÄLSKAR inte inkido???? Klicka på länken så kommer ni dit.http://www.pappersarken.se/blogg


Av christine - 23 mars 2009 21:43


  Kolla vad jag har fått av gulliga Kamilla http://kamillasscrapping.blogspot.com/.  

Tyvärr får jag inte fram bilden. vet inte vad det är för knas.  Men den är skit läcker!!!                                         
                                                  
                   


                              Denna awarden vill jag ge vidare till


http://www.zanya.tk/

 http://www.veronicasscrap.blogspot.com/

http://www.sawila.blogspot.com/

http://karolinasscrapblogg.blogspot.com/

http://pysselstina.blogspot.com/

http://sandraekeblads.blogg.se/



Av christine - 23 mars 2009 12:49

Susanne/ luckylady har en jätte fin och generös blogcandy hos sig. Tyvärr vart det nåt konstigt med bilden för jag får inte upp den, men klicka på länken så kommer ni till hennes blogg och godiset hon lottar ut.


http://fannydesign.blogg.se/



Av christine - 21 mars 2009 13:50

I fredags skulle Min man ha en grabbkväll hemma, med middag  och lite ljug....hehe. Jag och barnen tog vår till flykt till mina föräldrar. Mamma hade dukat upp med god mat när vi kom på kvällen..jätte mysigt. Alltid gott och vara hos mamma och pappa och bli omhänder tagen. Imorse hos "hotell Sandell" var det uppdukat med en buffè av mat som hette duga. Melon, köttbullar, rostat bröd, pannkakor...ja, allt du ville ha. Så typiskt min mamma. Hon älskar att få duka upp mycket mat och ta hand om oss. Pappa har tagit hand om en "retro" lampa och gjort om den, bla målat den vit. Nu står den i deras gäst rum. Visst blev den läcker. Det är lite Engelsk gatu/stations belysning över den.


Närbild på lampan



En liten bild på bebisen.


beställnings kort. Älskar turkost. Visst är det en härlig färg!!



"tjejen som fyller år Kör hoj. Denna läckra stämpeln som jag bara har stämplat halv av kommer från stämpel boden.



Detta kortet ska till en sjuksköterska(nähe..)Jag har använt shopaholic stämpeln och klippt och klistrad till den lite . rocken kommer ifrån Ek succes även piller burkarna. plåster stämpeln kommer jag inte ihåg varifrån jag köpt den. Blev ett ganska kul kort. Ha det så bra kram.



Av christine - 20 mars 2009 16:40

 Jag fick en förfrågan om jag skulle vilja göra en tavla av ett bröllops fotografi. Det ska bli en present till deras guld bröllops dag. Jag är ju alltid såå självkritisk till allt jag gör, så jag kan inte bedöma om detta blev bra eller inte. Jag känner mig nöjd, men Jag har ju sett så mycket fina saker hos många andra och tycker att jag ligger långt efter. Beställaren är iallafall super nöjd (som hon sa) och det är ju faktiskt det viktigaste. Personerna på fotot är så söta (det är dom faktiskt fortfarande...hihi)


 Sedan är det lite mera beställnings kort.

Magnolia stämplar (flickan, korgen och Kaveln)Swirl stämpeln kommer från Tingtura. Gratulerar kommer från Inkido (tror jag)


Damen som ska få detta har haft en garn och broderi affär hela sitt liv plus att hon bakar i massor.boderi stämpeln kommer ifrån Stämpelgården(tror jag , igen)


Ett kort till en som skall gå i pension



Jag har stämplat med en fjäder som kommer ifrån Stämpelboden. Swirl stämpeln är från Tintura. (en ny favvo stämpel) Carpe diem stämpeln kommer jag inte ihåg varifrån den är.


Det är mkt folk som ska skriva på med sina namn, så jag gjorde ett mapp kort med två kort i. Jag har stämplat och embossat på båda sidorna så sammanlagt blir det 4 sidor att skriva på.Ja det var allt för denna gången. Kul att ni tittade förbi. kram på er och ha en trevlig helg.



Av christine - 17 mars 2009 10:42

 Har blivit utmanad att skriva en lista på saker som alla börjar på min begynnelse bokstav, som är C:


1. Vad heter du?:Christine
2. Ett ord på fyra bokstäver:club

 3. Flicknamn:christina

 4. Pojknamn:charles

 5. Yrke: copywriter

6. Färg:citrongul

 7. Klädesplagg:cardigan

 8. Mat:chiabatta

 9. Sak i badrummet: concealer

10. Plats/stad: cincinatti

11. En orsak att vara sen: choklad inköp

12. Något man skriker: cloetta

13. Film:click

 14. Något man dricker:cola

 15. Band: clash

16. Djur:chinchilla

 17. Gatunamn: carlsteins väg

18. Bil:cab

19. Sång:candle in the wind

 20. Känd person:cornelis vreeswijk


Alla som känner sig manade att prova på utmaningen är välkomna att göra så. lycka till.

Av christine - 12 mars 2009 09:30

Ja, så var den roliga helgen över med mäss besök och handling. Som besökare på mässan blev det inte så mkt av. Linda på Stämpelstudion tog ett tag om mig och släppte mig inte på hela helgen...hihih. Ida (tattoorosen) blev sjuk "stackaren" så jag hoppade in före henne istället så hon kunde åka hem och lägga sig...snörvel. Jösses, vad folk det vart på lördagen. Söndagen var det mkt oxå , men lugnare. Väldigt roligt var det att få stå och hjälpa både garvade och nybörjare inom denna hobbyn. Lite smarta tips fick man ju själv oxå med sig att ta hem. Jag fick inte köpt  allt som jag ville. Tex tyckte jag att det var mkt mindre stämplar än sist på mässan.  Men papper fanns det gott om. Oj, vad jag köpte...hehe. Nu är det bara att vänta på höst mässan....den som väntar på nåt gott.....




Nu har jag fått tummen ur... att göra en sån där fin "byrå" av tändsticksaskar

som man har sett lite överallt. Jag gjorde en väldigt enkel(som vanligt inte för mkt dekosar) smycke skrin. Visst är bården fin. DEn kommer från Martha Stewart. 


Sedan skall vi bort på Lördag och jag gjorde en lite påse med värmeljus som luktar melon...mmm . En tulpan bukett blir det oxå givetvis. Hon älskar tulpaner lika mkt som jag. Värdinnan alltså. Nu skall jag iväg och pyssla hos en vännina. Får se om det blir nått nytt att lägga upp här i morgon. Kramar på er.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards