tyrasmatte

Alla inlägg under december 2010

Av christine - 25 december 2010 18:28

Julen har varit heeelt underbar!!!! Mkt god mat och fantastiska julklappar.  Mina föräldrar och Tobias flickvän var här och firade tillsammans med oss....mysigt. Lägger in lite bilder på våran jul. Hoppas att eran jul oxå har varit kanon.


  

Bordet är dukat och klart.


   

Lite äpplen och granris. Enkelt, men väldigt juligt. 


  

Väntar på Kalle Anka och hans vänner. 


  

Väntar nog mest på maten.....och julklappen som luktar såå gott under granen


  

Här börjar sill bordet att ta form. Mkt som skall fram. 


  

Godis bordet... oj, vad man äter..


  

Här kommer Tomten och hälsar på....Ho, Ho, Ho


  

Psst....säg inget men jag vet vem det är....


  

Ja, då är det väl bara att hugga in på alla spännande saker som Tomten har kommit med....Vi ses.


     

Av christine - 23 december 2010 15:01

    


Lite härliga bilder vi har tagit  på allt vackert

 


finns det nåt vackrare än när snön ligger så här    

  

 

Av christine - 18 december 2010 17:28

Vill du sälja saker på en ny sida som har startat!

En vän till mig har startat en ny köp och sälj sida http://www.begagnatbörsen.se/ 


Delta i Annonskampen!

Skapa en kreativ annons för endast 19 kr. Vinnaren får en egen shop med skyltfönster under ett år på begagnatbörsen.se. Den populäraste annonsen på facebook koras till segrare den 31 januari.

http://www.begagnatbörsen.se/

Av christine - 12 december 2010 16:35

Inkido har en jätte fin blogcandy. gå du in oxå och titta på allt fint som kan inspirera dig.

To enter this Blog Candy, all you have to do is: 
* Tell about the blog candy on your blog. Copy the blog candy buttton and paste it on your blog, either in the sidebar or in a blog post.
* Be a follower of our blog.
* Enter your name and blog address in MckLinky below
* You have until Thursday December 17th 2010  20:00 PM(GMT+1) to enter.
* The winner will be announced on the Inkido blog the day after
* If the winner doesn't contact Inkido within 48 hours, we will draw a new winner.
* We use random.org to draw the winner and we'll ship internationally!

Av christine - 11 december 2010 13:22

Kalas och åter kalas. Vi har många som fyller år den tiden på året, så det blir en del presaenter att både göra och köpa. Inte bara julklapparna som skall inhandlas. Ikväll skall vi till min kompis som har fyllt the big 40.  Detta är vad hon skall få.


  

Ett litet paket med gott och blandat.


  

Jag hittade ett sånt fint kort med en underbar text på ,som passar perfekt eftersom vi är så nära varann men bor en bit ifrån varann. Jag klippte ut texten och satte det på ett hjärta som jag målade vitt och distressade kanterna på. KLicka på bilden ,så kan ni nog läsa texten.


  

Här har jag gjort likadant med hjärtat. Jag har stämplat god hjul med clearstamps (Köpte dom på Bokia) och sedan stämplat den underbara flickan från Reprint.


  

Ett par ljus fick det bli oxå.


  

Här har dom fått lite cellofan runt sig . Jag la i lte kanelstänger och apelsinskivor. Det är alltid gulligt. Må så gott .kram.



Av christine - 5 december 2010 17:01

Hej i snöyran....   Jag har fått en del förfrågningar om hur jag gör rosorna. Tänkte försöka visa detta. Först måste ni ha mallen till rosorna. Jag hade problem med att lägga upp mallen här, men ni kan hämta den själva. hos Marta Stewart .http://images.marthastewart.com/images/content/web/pdfs/pdf3/coffeefilterrose.pdf

Eftersom det är nästan två år sedan jag såg detta i någons blogg, så tog det lite tid för mig att hitta nåt liknande.Bloggen hittade jag inte, men nånstans ringde det en klocka om Martha.... Nu skall vi se om detta blir bra.


  

Detta är vad du behöver. Melittafilter. rosmall, grillpinne och floratejp. Du behöver även en liten bit ståltråd, lim och vanlig tejp. ( jag glömde ta med det på kortet)


  

Här har jag fört över allt på melitta filtrena. Tänk på att dom mallarna som jag har ritat av  längst ner på filtren, där dom är ihoplimmade. Det är viktigt att dom blir avritade exakt där, för dom skall nämligen sitta ihop sen ...ja, ni kommer att fatta sen om ni tittar vidare på bilderna...hihi


  

Här ser ni hur jag sätter fast första blombladet i grillpinnen. Jag trär alltså igenom spetsen på pinnen. därför är det viktigt att dom sitter ihop nedtill.


  

Ja, nu gick det snabbt här, men jag har efter att jag trätt igenom pinnen snurrat bladet runt och sedan fäst med floratejpen. Jag har gått en bit ner på pinnen med tejpen, för att det skall bli lite stadigare.


  

Så här ser den ut uppifrån när den är ihoprullad. Första bladet gjort, nu fortsätter vi på samma sätt med andra....


  

Den enda skillnaden med det andra bladet är att du får trä i det från botten istället. Nu sitter ju rosen knoppen ivägen upptill. Snurra det sedan runt pinnen på samma sätt som det första och fäst med flora tejp.


  

Här ser du hur jag har trätt på bladet i mitten. Ber om ursäkt över den dåliga bildkvaliten) Knoppen är i mitten.


  

Så här ser den ut nu. Nu börjar man ana vad det skall bli...hihi. Gör likadant med blad nr 3. trä på underifrån , snurra och fäst med tejpen.


  

Nu har du kommit till blad 4. Det ser ut så här.


  

Detta blad skall du dela på i botten ,men det skall fortfarande sitta ihop som du ser på bilden. Detta är för att du lättare skall snura runt runt pinnen.Snurra och fäst med floratejpen.


  

Nu skall den se ut så här, eller nåt liknande...Vi fortsätter...


  

Nu kommer vi till dom två olika storlekarna på dom mera lite spetsiga bladen. Jag börjar med den mindre. En åt gången sätter jag fast dom, tejpar och tar nästa. tejpar osv. Sedan tar jag bladen som är något större och gör likadant.


  

Nu ser min ros ut så här. Man kan ju givetvis dra lite i blombladen för att få dom dit man vill...hihi


  

 För att pinnen skall se ut som en stjälk och inte som en grillpinne, så virar jag flora tejp runt hela pinnen.(glömde ta kort på det) Nu skall bladen göras somm skall sitta på stjälken. Jag har tagit en liten bit ståltråd och lagt på bladet.


  

Satt dit en liten vanlig tejp, och sedan lagt på lim.


  

Lagt det andra bladet uppepå och simsalabim ett blad...


  

Sedan tar jag bladet och sätter det där jag vill ha det, virar med floratejpen och gör likadant med det andra ,bladet.


  

Så här ser den ut nu. Nu kan man ju om man vill färga in filtrena med färg. Tex grön t på bladen på stjälken och kanske rosa på blombladen. Jag gillar (som vanligt) vita saker , även blommor. Mina får vara vita. Jag har bara mistat med lite glitter på.


  

En bild till...och


  

Sista bilden. Jag känner att det kanske blev lite rörig beskrivning, men hör bara av er om ni har några frågor. Kram .



Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards