tyrasmatte

Alla inlägg under september 2011

Av christine - 27 september 2011 15:09

Här kommer beskrivningen till Kortvikningen som jag visade i förra inlägget. Alltså en sån här


 


   

Det du behöver är ett två sidigt papper 30,5 x30,5 , en stans och ett valsben.


 

Börja med att välja vilken sida du vill ha utåt. Vik sedan pappret på mitten.


 

När du vikt det på mitten viker du ner ena kanten ,som skall bli framsidan.


 

 Tar din stans och stansar ut kanten..


 

Sedan vänder du på pappret..


 

Här ser du att kanten på framsidan är ff nedvikt. Nu viker du det i tre. Här behöver du inte vara så noga med att det skall vikas kant i kant...


 

När det är gjort ser det ut så här. Ni ser att jag inte varit noga med kant i kant vikning..


 

Nu kommer vi till det trixiga.....Ni skall för att det skall kunna låsas, vika in ena sidan i den andra..


 

Då skall det se ut så här när ni är färdiga...


 

Ni kommer att bli tvugna att lyfta lite på det som ni har vikt in precis, förr att kunna låsa den biten som är kvar...öööhhh, åh vad svårt att förklara  Om ni tittar på föregående bild. Där ser ni den fliken som är lös, den skall under den stansade fliken ..


 

Nu när det är klart ,så skall hörnena vikas in. Först viks dom åt ena hållet, sedan vänder ni på den och viker dom åt andra hållet..


 

När detta är gjort, så skall ni göra en "tetra" vikningen. Alltså hörnena skall tryckas inåt..


 

Så, nu är själva vikningen klar. Utan att använda vare sig lim eller sax...hihi


 

Så här blev mitt färdiga resultat.Den underbara stämpeln " Jag skulle..." kommer ifrån Roxstamps. Måtten på den färdig är 11x15 cm Nu är ni nog så förvirrade att ni måste ta er en kopp kaffe. Jag behöver iallafall det efter att försökt förklara för er...hahahah. Kram på er.





Av christine - 24 september 2011 12:15

Idag visar jag lite blandade kort. Bla julkort, dopkort och födelsedags kort.


  

Ja en dopklänning. Denna har ni säkert sett förut. Jag har gjort några sådan förut. Inget märkvärdigt igentligen. Ett vitt cs, rosor, Swirls, band och lite glitter lim.


 

Ett julkort med en annorlund vikning. Denna vikningen lärde jag mig av Puck på Vilda stamps. Ett helt Papper 30,5x 30,5 (här är det fina pion) som man viker,utan att vare sig klippa i eller limma på. Det blit två fickor. Ett på framsidan, som jag stoppade en tag i och skrev God Jul på...


 

...PÅ baksidans ficka har jag oxå satt  i en tag. På den har jag stämplat med Arkivets fina Kolarecept stämpel. Punchat ut två kvistar och tagit fejksnö på en gran.


 

Samma vikning här. Pappret är från Maja. Tagen med receptet är från Vilda stamps.


  

Till sist ett kort tillen tjej som har fyllt år. Återigen Pions underbara papper...Tror att ni börjar ana vilka pappper som jag älskar  ..hihi. Siffrorna är vanliga vita ,som jag har målat med grönt glitterlim. Bokstäverna är från köpta ark.

Allt för idag. kram på er.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards