tyrasmatte

Alla inlägg under september 2009

Av christine - 23 september 2009 15:20

Nu börjar det verkligen att kännas höst. Jag och en vännina satt och pratade om att det snart är juloch att det i nästa månad börjar komma julsaker i affärerna. Jag är väl inte riktigt där ännu, fast  jag gör julkort...hihi. Men, dom gör jag ju mest för att det inte skall bli så stressigt när det närmar sig. Beställningar och att mina egna nära och kära skall få, gör ju att det blir några julkort. Här kommer lite nytt jag gjort.


      




 

   


    


Fick en beställning på 12 inbjudnings kort till ett barn kalas. Kalaset skall vara på ett ställe som heter Star Bowling, därav stjärnan och bowling kloten. Stjärnan har jag klippt ut i kartong sedan har jag färgat den svart och embossat den medsilver pearl. Bowling kloten har jag ritat och klippt ut. Blev lite pilligt med 24 st, men det blev ganska bra tycker jag.

  


Ett grattis kort oxå till sist.

  

Av christine - 21 september 2009 12:06

Scrapträff är som julafton. Man väntar och längtar och så kommer dagen och tjoff så är den över. Så var det i helgen på rekord träffen. Oj, vad mkt folk det var. Det var väldigt bra arrangerat så vi var mer än nöjda när vi åkte hem. Här kommer lite bilder från helgen och lite kort som blev gjorda.


  

  

Goa glada tjejer.

  

Tarja(Arkivet) i farten. Den höll hon hela dan. Var får hon energi ifrån......stön

  

Papper,papper....mmmm. Åhh, vad mkt fint det fanns att handla.

  

Inkido hade en kurs i hur man viker en låda utan att använda vare sig lim eller sax.

  

Stämpeln är väl fin...mmmm Alla saker som har använts till asken är Inkidos.

  

Jag var ju bara tvungen att göra en till sen när jag kom tillbaka till min plats.

  

Alla kommer nog få varsin ask i julklapp... :=)) i år blir det inga stora julklappar, sakerna måste få plats i asken. Det får nog bli trosor och kalsonger som man kan vika ihop rejält...hahaha

  

Ett kort till en av utmaningarna under dagen...Kärlek

  

En annan utmaning var ett kort med en egen gjord dekoration. Så här blev det.

  

Ett lite killigare kort.

  

Ett beställnings kort till ett bröllop

  

Jaha det var allt för idag. Må så gott

Av christine - 17 september 2009 09:38

Lite ny gjorda kort.


 


   


   

Av christine - 10 september 2009 14:16

Härligt att sommar värmen är tillbaka. Gjorde några kort härom dagen när det regnade.

  

Ett beställnings kort. Massor av primas blommor, halv pärlor och bling från scraplyckan.

Stämplarna är från Tim Holtz, stämpelboden och Scraplyckan.

  

Så här ser det inuti. Bokstäverna är skumgummi som jag lagt tre.d lack på

  

Ett enkelt julkort. Prima blommor och lite bling.Stämpeln är från Inkido. Pappret finns hos scraplyckan

  

Papper hos scraplyckan, snögubben är en serendepiti stämpel.

Av christine - 8 september 2009 14:40

 

Jag har fått den stora äran att få bli gäst Dt hos Scraplyckan för Sept månad. Väldigt roligt måste jag säga.Lite nervöst ,men kul. Mitt första bidrag blev att altra en julkalender.Ni som brukar vara inne på min blogg och titta vet ju att jag bara älskar prickigt, rutigt och randigt. Så på kalendern fick det bli just det och i julfärgerna rött.OM ni vill veta mer om produkterna jag har använt och hur jag har gjort är ni välkomna in till Scraplyckans blog för att ta er en titt.

Ett väldigt enkelt julkort. Jag är väldigt förtjust i att använda bruna färger på julkort...har jag märkt.Papprena finns att köpa hos Scraplyckan

   

Ojdå, nu hamnade närbilden först. Ja,ja, så det kan bli.Visst är guldringarna fina.Finns hos Scraplyckan....hehe

   

Detta var det ju jag skulle ha visat först. Allt som jag har använt på detta kortet finns hos Scraplyckan. Den söta stjärngossen heter hugo och är Scraplyckans alldeles egna stämplar.

Av christine - 7 september 2009 14:39

ScrapLoppis i Kungälv!

Söndagen den 15:e November kommer det att anordnas en loppis för alla ”scrappare”.

Den kommer att äga rum i Nordiska Folkhögskolans lokaler, beläget i Fontin strax ovanför Kungälvs centrum.

För visst har du samlat på dig en massa saker som du egentligen inte behöver, har tröttnat på etc.

Detta blir ett ypperligt tillfälle för dig att rensa i gömmorna samt köpa på dig lite för dig nya saker till riktiga loppispriser.

Det spelar ingen roll om du har mycket eller lite att sälja, alla är lika välkomna!

Är du intresserad av att vara med som säljare kan du kontakta  mig på

följande mailadress: christine.udding@comhem.se

Ett bord kommer att kosta 45:-

Det finns möjlighet att dela bord med någon annan om intresse finnes.

Sista anmälningsdagen är 4:e oktober och betalning måste vara inbetald senast 30:e okt. annars går platsen till någon annan.

Hoppas att vi blir riktigt många :-D

Av christine - 4 september 2009 19:13

Idag är det lilltösens födelsedag. 11 år....suck, vart tar tiden vägen?

 Detta kortet kan användas för många olika anledningar.

Tjej har jag lånat av Linda. Band slidern kommer ifrån Scraplyckan (se länk vid sidan) Skorna kommer från Artwork.Den stora stämpeln vet jag inte varifrån den kommer.

Så här ser det ut på insidan. Eftersom det står Ooops på fram sidan kan man ju skriva allt möjligt som fortsättning. Tex: ooops....jag glömde,Ooops ..nu har det hänt igen, Ooops...du har visst blivit ett år äldre. Eller ja, nåt sånt.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards