tyrasmatte

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av christine - 25 januari 2011 14:04

Halloj på er!!!  Hoppas ni mår bra i stugorna. Usch och fy vad veckorna går fort. Nu är det snart redan slut på Januari, men vintern håller i sig. Idag är det riktigt rått och kallt ute....brrrr  Har fått gjort lite pyssel. Inte så mkt att visa upp ännu, men ett kort kan jag visa upp. Sen bara måste jag visa upp vad jag och dottern har gjort idag. Jag var inne och kollade lite hos duktiga Tesa http://tesapysslar.blogg.se/index.html Hon hade gjorrt ett sånt smarrigt godis. Vi var ju bara tvugna att prova detta.


  

Alltså jag kan varmt rekommendera detta godis.

Så här gör du:

 200 gr mörk choklad
200 gr vit choklad
2 tsk matolja
ca ½ dl krossad polkagris.


Smält den mörka chokladen i vattenbad blanda i 1 tsk olja och rör om. Häll ut på ett bakplåtspapper. Vicka på plåten så att chokladen rinner ut till ett jämt lager. Ställ i kylen för att stelna.
Smält den vita chokladen i vattenbad och blanda i 1 tsk olja och rör om. Häll den vita choklade över den mörka chokladen på plåten så att den vita chokladen täcker den mörka. Strö krossade polkagrisar över chokladen. Ställ i kylen för att stelna. Bryt sedan chokladen i bitar. Lycka till!!




  

Om jag inte är helt ute och cyklar...det kan jag va.... så är detta Majas papper jag har använt. Skurit ut ett hål med fiskars schabloner och stämplat grattis på insidan.Gjort en liten gördel med en rosett på. Väldigt rent kort.


  

Bilden är klickbar. Allt för idag. må så gott. kram.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards