tyrasmatte

Alla inlägg den 7 december 2009

Av christine - 7 december 2009 19:27

  hej. Dags för lite nya alster här i bloggen. Det är ju så murrigt väder att man inte kan göra annat än att pyssla just nu. Lite längre ner i inlägget visar jag hur man gör en jätte läcker deko med UTEE. Men först ut ett pat tags.


  

Jag skall ju ha tags på paketen i år. Just nu har jag gjort 7 st. Men det lär ju bli fler paket än 7, så några till får jag allt hinna med.


   Julkorten skall ju oxå bli färdiga nångång i år ...(helst). Här har jag gjort en julstrumpa efter en mall som jag hittade här  http://millanspyssel.wordpress.com/  Sedan har jag även använt dessa fina "biljetter" som finns att hämta här. Denna gulliga tjej är så generös och delar med sig av vad hon hittar eller gör själv. http://misscutiepieinspiration.blogspot.com/


  

En liten närbild.


  

Oj, ursäkta den dåliga bilden. Här kan man se dom dekosarna jag pratade om i början på inlägget...stjärnorna.


    

En liten närbild.Nedan kommer beskrivningen.


  

 Detta sättet att använda uteen på har jag lärt mig på http://www.prickiform.se/ Detta är vad du behöver. En embossing fön, en stans, utee pulver, silver dyna,watermark dyna,papper, pincett och en stämpel.


  

Börja med att stansa ut motivet du har valt.


  

Stämpla med watermark dynan. Se till att motivet blir riktigt "blött" överallt.


  

häll över utee pulvret och låt det suga in.  embossa det sedan. gör om proceduren 3-4 ggr.


  

innan du skall embossa motivet en sista gång, så förbereder di ditt stämpelmotiv med den färg dynan du valt. Detta för att när du embossat färdigt måste du vara snabb med att trycka dit stämpeln medans utee pulvret fortfarande är varmt och löst. Håll stämpeln på plats ett tag när du har lagt den på motivet, detta för att motivet skall fastna fiktigt ordentligt. 


    

Så här ser den färdiga stjärnan ut. läcker eller hur. Varför köpa dyra dekosar när man på ett ganska enkelt sätt kan göra dom själv. Ni ser hur riktigt tjockt det ser ut med uteen. Lycka till och ha det så kul medans ni skapar.


  

Sista alstret för idag. Denna boxen har jag köpt hos  http://www.scraplyckan.e-butik.se/ .Jag har klätt den med Papper som oxå kommer där ifrån.Även bandet , när jag nu tänker efter.....hihi och tårtpappret på locket    Denna boxen är till en lite tjej som skall döpas. En liten minnes ask. Den är inte riktigt färdig. Det behövs liten sak där och en liten sak här...Hoppas att den blir färdig nån gång....Sen är det tänkt att den skall stå på toppen av en blöjtårta. Jag lär få komma tillbaka om det  Kram på er.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards