tyrasmatte

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av christine - 20 maj 2009 13:51

Jag har fått förfrågningar om mallen till askarna. Här kommer den.

http://cardoftheweek.ning.com/video/pillow-box-tutorial

Lycka till!!

Av christine - 20 maj 2009 12:28

För ett tag sedan gick jag med i http://cardoftheweek.ning.com/ Himla rolig sida med massor av inspiration. Jag såg ett video klipp hur man gör söta små askar som man kan lägga diverse godsaker i. Gå gärna in ni oxå och bli inspirerade. Bröllop är det mkt ny. Så då blir det ju massa bröllops kort oxå givetvis. Det är nog det roligast att göra, man får ju lov att "piffa "till dom ordentligt.Studenten hägrar oxå för många. Gud, jag kommer ihåg känslan. ÄÄÄÄntligen färdig...nu skulle man ut i verkligheten. Jaja, nog tjatat. här kommer korten.


Så här blev askarna. JAg har medvetet inte pyntat dom, tänkte vnta tills jag vet vart dom ska...hihi. Men visst blev dom fina. Otroligt lätta att göra. "det gillar jag,lätta saker"

Nästa kort  har min "svägerska" beställt. Det är hennes son som tar studenten. Pappret är från Maja Design

Pappret jag har använt på detta kortet köpte jag på http://www.stampelstudion.se/index.php?main_page=index&cPath=446_469  Jag tror det är Sei som är Designen.Annars är det väl inte så mkt att säga om kortet. Sytt lite runt kanterna. Jo, den fina spetsen kommer ifrån http://www.scraplyckan.e-butik.se/


Liten titt på insidan av kortet. Stämpeln med ringarna kommer ifrån

http://www.highhopesstamps.com/ Dom har hur mkt fina och gulliga stämplar som helst.


Inkidos fjäril är ju verkligen jätte fin. Här har jag bara stämplat den med distress färgen "old paper" använt min vatten pensel och dragit ut färgen lite här och där. sedan chalkat kanterna med oliv green Pappret kommer jag inte ihåg varifrån det är. "Typiskt mig"  :=))


Sista kortet för idag. Det är glitter på swirlarna ,men det syns tyvärr inte. Bandet sitter fast runt om, man öppnar det på baksidan. det sitter fast med kardborre . se nästa bild

dessa syns inte när du har satt ihop dom.

Ha en trevlig helg. Vi hoppas på mkt sol och värme. Kram.

Presentation


Mitt namn är Christine.
Jag bloggar och skapar under namnet "Tyrasmatte". Jag bor i Kungälv, . I huset finns Herr K, sonen T,dottern L Och Den 9 år gamla tiken Tyra.



Sök i bloggen

translate my blogg

Fråga mig

20 besvarade frågor

gästbok...... lämna gärna en hälsning

Räknare

Totalt antal besökare: Besökare denna månad: Besökare denna vecka: Besökare under dagen: Besökare online:

Senaste inläggen

kategorier

webshoppar

blogg candy

Länkar

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

besökare


Skapa flashcards